THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Ahad, 9 Ogos 2009

kebun






hari ani aku balik ke tutong sama anak-anak dan suami tersayang... mcm selalu seminggu sekali grenti aku mau jumpa mama lagipun aku rindu kan ceta-ceta dgn kdia ..manakan nda aku ani penghibur duka lara drg ne disana ..ada-ada saja topik kn ku ceritakan bila bjumpa adik bradiku ..so b4ku sampai kerumah adiku tepon katanya mama kan minta dangani ke kabun ...so dtg2 sja di rumah simpan beg apa tarus tah aku menjumpai mama n bepadah kan mendangani mama tercinta ke kabun kmi di Bukit Nanas katanya kan melawat durian pulu...batah udhku memijak kakiku ksana a2.disebabkan oleh kesibukkan udh kawin-kawinan ani kan ke kabun pun nada ada masa so yth ku ambil masaku ani utk meliat-liat kabun mulah bapa..dtg kesana ingat bnrku bapa prnah membawa aku kesana menabang-nabang pokok memotong rumput ..bnyak lah kenangan disana atu sbnrnya..gnya mun kan becerita sehari nda abis..lagipun aku adalah anak yg paling rapat dgn bapaku..nah ingatku plg kan kdia masani ..bek th hadiahkn surah al-fatihah...mudah-mudahan rohnya dirahmati Allah..amin...
b4 blk kuar dari kabun a aku ngmbil kesempatan mkn buah rambutan yg usulnya nda lgi batah masak..apalagi mama a menyuruh aku menjolok buah rambutan yang ada ditangkainya a ..kata mama ambil saja tia yang masak atu ada juakan dimakan di kereta tym kmi blk..apalagi aku a n my husbnd nda buang peluang mngambil penjolok tarus ambil buah rambutan atu nya org rzeki jgn ditolakkan...hee...

lapas dari sana, kmi mendangani mama ngmbil buah "asam aur" ..upanya selama ani bnyak udh gugurnya ..ikut th juaku ngambil ngalih jua punggung nyamu memutik buahnya banyk bah mun kan diikutkan hati grnti smua kan di ambil ani baru jua separuh ngalih bah sakit punggung ...kata mama esuk-esuktah lagi ia kesana ...p nda apa bnyak jua udah kmi bawa tu mun udah 3 karong kali a yg dibwa balik kerumah bleh dimkn utk 2-3 thn tu jua...hee...bagi iski jua jarang-jarang ke kabun ani mun selalu grenti ngalih plg tu..insya Allah minggu dpn lgi ku sambung mendangani mama kesana..ok tu ma a..